OpenAI سری جدیدی از مدل‌های هوش مصنوعی را با قابلیت‌های «استدلال» راه‌اندازی می‌کند

شاید در نیمه ماه سپتامبر باشیم اما این فقط شروع تابستان توت فرنگی است. OpenAI به تازگی مدل‌های مورد انتظار «توت فرنگی» خود را منتشر کرده است و به نظر می‌رسد که انتظار ارزشش را داشته است.

ما دو مدل جدید به نام‌های o1 و o1-mini داریم و OpenAI ادعا می‌کند که این مدل‌ها «می‌توانند کارهای پیچیده را استدلال کنند و مسائل سخت‌تری را نسبت به مدل‌های قبلی در علوم، کدنویسی و ریاضیات حل کنند.»

به عنوان مثال، در یک آزمون صلاحیت برای المپیاد بین‌المللی ریاضی، GPT-4o به درستی 13 درصد از مسائل را حل کرد، در حالی که مدل استدلال 83 درصد باورنکردنی را کسب کرد. همچنین در مسائل فیزیک، زیست‌شناسی و شیمی تقریباً به اندازه یک دانشجوی دکترا عمل می‌کند.

ایراد کار کجاست؟ کمی کند است. OpenAI ادعا می‌کند که مدل قبل از پاسخ دادن به پرامپت‌ها زمان زیادی صرف می‌کند. مدل‌های جدید برخی از قابلیت‌هایی را که GPT-4o دارد، مانند مرور وب و آپلود فایل ندارند.

چه زمانی می‌توانم از آن استفاده کنم؟ OpenAI می‌گوید که کاربران ChatGPT Plus و Team باید از امروز با انتخاب آن در منوی کشویی در بالای صفحه خود در ChatGPT به مدل دسترسی داشته باشند.

پیش بینی می کنیم این مدل تا اواسط آبان ماه در ChatQT در دسترس شما عزیزان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *