متا در رویداد کانکت چه چیزهایی را معرفی کرد؟

متا در رویداد اخیر خود موسوم به کانکت، از چندین فناوری نوآورانه مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کرد. تنها چند روز پس از اینکه اپن ای‌آی حالت گفتگوی پیشرفته صوتی خود را ارائه داد، متا نیز یک ویژگی چت طبیعی معرفی نمود که به کاربران اجازه می‌دهد با صداهای آشنا گفتگو کنند یا صدای خود را بسازند. جالب است بدانید برای استفاده از این ویژگی نیازی به اشتراک نیست و از هم اکنون در دسترس عموم قرار دارد.

اما این تنها بخشی از معرفی‌های متا در این رویداد بود. این شرکت همچنین از مدل جدید لاما 3.2 خود خبر داد که اولین مدل کاملاً چندوجهی است و به راحتی می‌تواند بین متن و تصویر سوییچ کند.

یکی از هیجان‌انگیزترین اخبار مرتبط با عینک هوشمند ری-بن متا بود که به زودی قادر خواهد بود محیط اطراف کاربر را ببیند و بشنود و وظایفی همچون پیدا کردن خودرو در پارکینگ شلوغ یا انتخاب لباس برای یک مهمانی را انجام دهد. این عینک حتی مجهز به قابلیت ترجمه زنده است که به کاربران امکان گفتگوی همزمان به چندین زبان را می‌دهد.

در استودیوی هوش مصنوعی متا نیز امکان ساخت آواتار شخصی‌سازی شده با ظاهر و صدای کاربر فراهم شده است که حتی می‌تواند به نیابت از وی وارد گفتگوهای کامل شود.

اما شاید مهم‌ترین خبر این رویداد، رونمایی از اوریون بود؛ یک عینک معمولی با تمام قابلیت‌های هدست واقعیت افزوده که می‌تواند انقلابی در تعامل ما با دنیای اطرافمان ایجاد کند. با اوریون، کاربران قادر خواهند بود با هولوگرام‌های سه‌بعدی دوستان و خانواده ارتباط برقرار کنند و تنها با فکر و حرکت دست، کارهای مختلفی انجام دهند. جالب است بدانید متا نزدیک به یک دهه در خفا روی این دستگاه منحصربه‌فرد کار کرده است تا شاید پاسخی به آیفون اپل باشد.

در مجموع، رویداد کانکت متا سرشار از معرفی فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بود که می‌توانند آینده تعاملات دیجیتال ما را دگرگون سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *